Destination Hälsingland blickar tillbaka på ännu ett framgångsår!

Med stolthet kan vi konstatera att vår destinationsportal fortsätter att vara den ledande och primära källan för allt turistiskt som rör Hälsingland. Under året har våra domäner destinationhalsingland.se och halsingland.se, lockat 380 000 besökare.  Vi har fortsatt arbetet med att vara den främsta inspirationen för de som vill utforska Hälsinglands mångfald. Genom vår portal visit.destinationhalsingland.se erbjuder vi konstant mellan 1500 – 2000 turistiska mål, evenemang och aktiviteter vilket bidrar till att göra varje besök till Hälsingland till en minnesvärd upplevelse. 

FOTO: @vovvenjag

sociala medier har vi fortsatt att sprida Hälsinglands skönhet och charm till en växande publik. Med en räckvidd på 330 000 visningar per månad i våra sociala kanaler, har vi lyckats fånga intresset hos en bred och engagerad publik. 

För att hålla våra följare informerade och engagerade har vi kontinuerligt skickat ut nyhetsbrev till våra ca 11 000 prenumeranter. Dessa nyhetsbrev har inte bara innehållit information om turistaktiviteter, utan också gett en inblick i det rika kulturlivet och näringslivet i Hälsingland. 

Under året har vi också fortsatt att främja Hälsinglands inflyttning genom vårt projekt Livet i Hälsingland, som ständigt växer och nu har 30 engagerade Ambassadörer (och fler på gång) bestående av de största bolagen i landskapet. Vi kommer att berätta mer om detta i kommande nyhetsbrev.   Andra främjande initiativ för det lokala näringslivet är vår webbshop Hälsingebutiken, där lokala producenter har möjlighet att marknadsföra sig.

FOTO: @nklhrp

Vidare har vi fortsatt att utveckla våra temasidor som fokuserar på t ex Hälsingegårdarna och Barnens Hälsingland – och vi planerar för fler fördjupade temasidor. 

Just nu arbetar vi med en Konferenskampanj för att stärka den digitala närvaron och sprida inspiration kring de fantastiska möjligheter till engagerande konferenser som finns i Hälsingland. Om er verksamhet satsar på konferenser, och ännu inte blivit kontaktad, så hör gärna av er för att få veta mer!  

Ni som har sommaren som högsäsong i er verksamhet – nu är en bra tid att säkerställa att er synlighet i våra kanaler är up to date och inspirerande. Vi hjälper gärna till att byta text och bilder!  Stort tack till alla er aktörer som har varit en del av vår resa under det gångna året! Vi ser fram emot att fortsätta vårt stolta arbete med Destination Hälsingland och att stärka vår närvaro och synlighet online tillsammans med er.  Läs mer om vårt arbete på Destination Hälsingland.

Tidigare inlägg