Brynäs IF leder till affärsnytta och samhällsnytta – ny Företagsambassadör för Destination Hälsingland och för Hälsinglands utveckling!
Hälsingland – Kontrasternas landskap med vildmark, vita havsstränder och ett levande kulturarv som berör och en stark besöksnäring med äkta upplevelser för hela familjen. En växande besöks- och turistnäring och ett lika starkt och kontrastrikt näringsliv i övrigt. I Hälsingland finns stora, starka värderingsstyrda bolag som tillsammans valt att vara en del av Destination Hälsinglands Ambassadörsnätverk. Ett nätverk med företag och personer som brinner för Hälsinglands utveckling och som vill se breda samarbeten på regional nivå. Med Hälsingeandan har man gått ihop i syfte att genom samverkan göra Hälsingland till en magnet för inflyttning, turism och hållbar tillväxt. Det här nätverket får nu tillökning – Brynäs IF blir Ambassadörer för Destination Hälsingland.
– Vi har ett rikt näringsliv med starka aktörer och nu får vi större möjlighet att berätta det när nätverket växer ytterligare med regionens starkaste idrottsvarumärke. Genom kraften i Brynäs IF, deras strategiska betydelse och kraft i varumärket så engagerar man på ett unikt sätt. Brynäs IF har förtjänstfullt under längre tid varit aktiv i Hälsingeområdet genom sina partners och samverkan med skolan och En bra start. Man tar ett tydligt ansvar genom sin position att göra skillnad och dessutom har man arbetat länge med kompetensförsörjning genom sina nätverk. Det känns fantastiskt och vi hoppas att tillsammans kunna öka både antal besökare och arbetsplatsförsörjningen till regionen, så det är med stor glädje som vi välkomnar Brynäs IF in i Ambassadörsnätverket, säger Michael Vallin, Projektledare & Kommunikatör, Destination Hälsingland.
Arbetet med att stärka Hälsingland sker i nära samarbete med turistföretag och övriga näringslivet. Här ska Brynäs IF vara bidragande till att öka engagemanget för regionen och även vara en katalyserande kraft för regionens företag. Brynäs IF ska med sitt affärsnätverk och kraften genom En bra start ta ett större ansvar för att öka intressegraden för att flytta till Hälsingland, stärka positionen för områdets aktörer inom besöksnäringen och fortsätta arbetet med att vara en kraft för stärkt kompetensförsörjning. Brynäs IF och En bra start har i flera år haft verksamhet på skolor runt om i Hälsingland. Genom skolsamverkan har föreningen haft verksamhet från Nordanstig i norr till Gävle i Söder och lovaktiviteter har genomförts på flera platser runt om i hela regionen i flera års tid.
– Vi har ett starkt nätverk i Hälsingland, många av våra största partners, se bara på vårt arenanamn, har fäste eller verksamhet i Hälsingland. Vi har en stor samverkan med regionens föreningsliv och har dessutom många Brynäsare i trakten. Vi ser en klar relation mellan ett starkare Hälsingland och Gävleborg och ett mer välmående samhälle. Vi vill med fler starka företag och fler attraktiva turistmål stärka kompetensförsörjningen och attraktiviteten för platsen. Brynäs IF har en position att göra skillnad och det ansvaret tillsammans med Destination Hälsingland ser vi mycket fram emot att få använda till att skapa fler vinnare på och vid sidan av isen, säger Jakob Westerlund, Kommersiell chef, Brynäs IF.
– Det som är bra för Hälsingland är bra för Gävleborg och bra för Brynäs IF – och precis tvärtom!, avslutar Jakob Westerlund och Michael Vallin gemensamt.

Om Destination Hälsingland:
Destination Hälsingland AB driver och utvecklar destinationsportalen för Hälsingland med engagerande innehåll riktat till besökare, hälsingar samt de som överväger att flytta hit och letar efter bostad och arbetsmöjligheter. Portalen omfattar bland annat domänerna destinationhalsingland.se, barnenshalsingland.se, livetihalsingland.se.
En betydande del av marknadsföringen för Hälsingland genomförs genom vår portal, nyhetsbrevet ’Hälsning från Hälsingland’ och våra sociala medieplattformar såsom Facebook, Instagram och LinkedIn. Portalen fungerar som en självklar digital mötesplats för alla som är intresserade av Hälsingland, vare sig det gäller som turistmål eller hembygd.
Här kan du hitta omfattande information om boende, konferensfaciliteter, shoppingmöjligheter, upplevelser, gastronomi, evenemang, arbetsmöjligheter, bostäder och det vardagliga livet i Hälsingland.
Läs mer: https://destinationhalsingland.se/livet-i-halsingland/halsinglands-ambassadorer/
För kontakt:
Jakob Westerlund – Brynäs IF – jakob.westerlund@brynas.se
Michael Vallin – Destination Hälsingland – michael@destinationhalsingland.se
Dela nyheten:

Brynäs ny företagsambassadör för Hälsingland
Brynäs IF leder till affärsnytta och samhällsnytta – ny Företagsambassadör för Destination Hälsingland och för Hälsinglands utveckling!

Antikrundan återvänder till Bollnäs efter 26 år
Under 2024 har vi på Destination Hälsingland varit med om ett fantastiskt år där både nya initiativ och välkända aktörer bidragit till att sätta vårt unika landskap på kartan.

Det tog 20 år att förstå att hemma är bäst
Frida Finnström trodde länge att karriär och personlig utveckling krävde storstadens puls. Men efter två decennier i Åre och Stockholm, med en framgångsrik bana inom hotell-, kryssnings- och mjukvarubranschen, var