Destination Hälsingland
Destination Hälsingland AB driver och utvecklar destinationsportalen för Hälsingland med engagerande innehåll riktat till besökare, hälsingar samt de som överväger att flytta hit och letar efter bostad och arbetsmöjligheter. Portalen omfattar domänerna destinationhalsingland.se, barnenshalsingland.se och livetihalsingland.se.
Arbetet med att stärka Hälsingland sker i nära samarbete med turistföretag och näringslivet. En betydande del av marknadsföringen för Hälsingland genomförs genom vår portal, nyhetsbrevet ’Hälsning från Hälsingland’ och våra sociala medieplattformar såsom Facebook, Instagram och LinkedIn. Portalen fungerar som en självklar digital mötesplats för alla som är intresserade av Hälsingland, vare sig det gäller som turistmål eller hembygd.
- Vi vill vara den självklara portalen för Hälsingland med information & inspiration om Hälsingland för besökare, hälsingar och blivande hälsingar.
- Driva viktiga samhällsfrågor och projekt för Hälsingland tillsammans med vårt Ambassadörsnätverket.
- Vi är en stark del av drivkraften för Hälsinglands utveckling både gällande turismen och näringslivet.
Vad händer i Destination Hälsingland

Hälsingland är med på Outdoor Festival Sthlm 17 – 18 maj
Hälsingland drar åt Stockholm – som stolt samarbetspartner till årets Outdoor Festival Sthlm! 🌤🌱🛶🌲🐾🎣👑

Inbjudan till Nätverksträff
Destination Hälsingland startar ett helt nytt nätverk för besöksnäringen.

Turismen ökar i Hälsingland
Hälsingland – en plats som allt fler längtar till. Antal gästnätter har ökade med 18% hittils i år.
För företag inom besöksnäringen
Destination Hälsingland
-
Syfte: Hjälper företag i Hälsingland att nå fler besökare och stärka sin digitala närvaro.
-
Gratis synlighet: Företag kan visas på destinationhalsingland.se genom att registrera verksamheten (boende, mat, aktiviteter m.m.).
-
Stöd & tjänster:
-
Rådgivning och hjälp med texter, bilder och marknadsföring.
- Översättning för hemsidor vi bygger från grunden och för redan befintliga webbplatser.
-
Synlighet via sociala medier, nyhetsbrev och kampanjer.
-
Hjälp med hemsidor, bokningssystem (BookVisit) och digitala lösningar.
-
-
Mål: Stärka varumärket Hälsingland och skapa ett hållbart, levande näringsliv.
-
Kontakt: info@destinationhalsingland.s
Internationella pressresor
Destination Hälsingland arrangerar internationella pressresor i nära samarbete med Region Gävleborg och Visit Sweden. Syftet med pressresorna är att ge utländska journalister och redaktioner förstahandsintryck av länets och Hälsinglands utbud inom besöksnäringen, samt att skapa förutsättningar för publicitet i prioriterade internationella medier. Detta är en del av ett strategiskt arbete för att öka kännedomen om och attraktionskraften för Gävleborgs län och Hälsingland.
Hälsingepodden
Radioprofilen och författaren Leif Eriksson bjuder både på spännande historia och samtal med intressanta gäster och ambassadörer för Hälsingland! Och det kommer mycket mer… ![]()
Hälsingepodden – av Destination Hälsingland! För besökare, hälsingar och blivande hälsingar!
Livet i Hälsingland
Livet i Hälsingland – här tillfredsställs de flesta behov av naturupplevelser och fritidsaktiviteter för hela familjen, och dessutom är kulturutbudet med konserter, utställningar och spännande kulturhistoria stort. Hälsingland är geografiskt ett landskap med närhet till ”allt” – därför är här enkelt att leva tack vare närheten till jobb, barnens aktiviteter och allt som hör familjelivet till. Förutom många samhällen och byar finns här tre städer, Hudiksvall och Söderhamn som båda är kuststäder, och Bollnäs som ligger mer centralt i landskapet. I Hälsingland finns havet, skogen och de blånande bergen alltid inom räckhåll. Så, oavsett om det är mer spänning eller mer lugn du söker – hälsar vi dig varmt välkommen hem till Hälsingland.
Fakta om Destination Hälsingland
- Driver Hälsinglands destinationsportal som idag har över 1 miljon visningar per år.
destinationhalsingland.se - Hanterar 1700 turistiska mål/platser/evenemang i Hälsingland på portalen.
visit.destinationhalsingland.se - Driver sociala medier för Hälsingland -Kontrasternas landskap med en räckvidd på 550.000 visningar per månad.
Facebook, Instagram och LinkedIn. - Skickar kontinuerligt nyhetsbrev till 20 000 turister, hälsingar och andra som vill följa Hälsingland.
- Hanterar frågor från turister i Sverige och övriga världen som vill besöka Hälsingland.
- Driver sidan med information om Hälsingegårdarna för turister som vill besöka våra fantastiska gårdar inklusive världsarvsgårdarna.
destinationhalsingland.se/halsingegardar - Driver konceptet Barnens Hälsingland där familjer kan få tips och inspiration om barnaktiviteter i hela Hälsingland.
barnenshalsingland.se - Driver projektet Hållbara Hälsingland med stöd från Tillväxtverket och Region Gävleborg.
destinationhalsingland.se/hallbara-halsingland/ - Driver webbshoppen Hälsingebutiken där vi hjälper hälsingeföretag att nå ut med sina hälsingeprodukter i Världen.
halsingebutiken.se - Driver Hälsingepodden som intervjuar intressanta personer både inom näringslivet och besöksnäringen.
halsingepodden.se - Driver ett nätverk inom näringslivet för företag som vill vara stolta ambassadörer för Hälsingland.
destinationhalsingland.se/livet-i-halsingland/halsinglands-ambassadorer - Driver sidan jobb i Hälsingland där man hittar lediga jobb hos våra stolta ambassadörer och företagspartners som ständigt söker kompetens.
destinationhalsingland.se/lediga-jobb-i-halsingland - Driver en CV-databas för personer och familjer som vill flytta till Hälsingland.
https://destinationhalsingland.se/recommends/cv/ - Vi jobbar kontinuerligt med att stärka portalens positioner på Google och övriga sökmotorer.
Detta är en del av vårt stolta arbete på Destination Hälsingland.
Hälsinglands kommuner: Bollnäs, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ovanåker, Söderhamn
